29

mrt

Rembrandt Cruise
In Travel \ Geen categorie

Review Rembrandt Cruise

Vorige week was ik samen met vriendinnen Daisy en Frederike een dagje in Amsterdam en waren we uitgenodigd door Canal om de Rembrandt Cruise mee te maken. We stapten aan boord van de klassieke salonboot en ontdekten Rembrandt in de stad waar hij heeft gewoond en gewerkt. Het leuke was dat aan boord een echte acteur het levensverhaal van Rembrandt vertelde. Vaar jij met ons mee op deze tocht?

Collage Rembrandt Cruise 1

De theatrale rondvaart ging onder andere langs de Westerkerk waar Rembrandt ligt begraven en het woonhuis Jan Six, waar hij het beroemde portret schilderde. Uiteraard mag het Rembrandthuis niet ontbreken waar de schilder jarenlang heeft gewoond en waar het beroemde portret vandaan komt. De gids (zijn tweede vrouw Geertje) nam ons mee in het complete verhaal en we hadden het beste uitzicht van Amsterdam. Bovendien was het een stralende lentedag dus beter kon het niet!

Heerlijk dagje Amsterdam met de Late Rembrandt tentoonstelling

Op dit moment is er in het Rijksmuseum de unieke Late Rembrandt tentoonstelling en voor de deur kun je in- en uitstappen. Dit is natuurlijk een unieke kans om de rondvaart te combineren met een bezoek aan het Rijksmuseum. Twee vliegen in een klap! We hebben er een compleet dagje uit van gemaakt en zijn ook nog heerlijk gaan winkelen. Tijdens de unieke tentoonstelling van Late Rembrandt kun je de 100 stukken aanschouwen uit de late periode van Rembrandt. Het was een hele leuke rondvaart want Geertje Dircks vertelt zijn levensverhaal met groots enthousiasme en plezier!

Rembrandt Cruise

De Rembrandt rondvaart is de perfecte aanvulling op de Late Rembrandt tentoonstelling in het Rijksmuseum. De ruim 100 stukken die worden tentoongesteld zijn uit de late periode van Rembrandt. Het is een bewogen periode voor Rembrandt, want zijn vrouw en zoon gaan dood. En ook werd hij nog failliet verklaard. De schilderijen uit deze periode staan toch bekend als de betere werken en zien er schitterend uit! Een bijzondere rondvaart door het hele leven van de Hollandse meester! Zijn tweede vrouw, Geertje Dircks, vertelt zijn levensverhaal vol verve en we hebben aandachtig geluisterd naar leuke anekdotes en verrassende details uit deze bijzondere periode.

Zo kun je dus een leuk dagje Amsterdam combineren met een boottocht van Canal en een bezoek aan het Rijksmuseum. De Late Rembrandt tentoonstelling moet je echter wel apart boeken. Toegang tot het Rijksmuseum is € 17,50 voor volwassenen en kinderen tot 18 jaar gaan gratis mee. Bij je bestelling op Canal kun je je kaartjes meteen kopen. De Late Rembrandt is aan bepaalde tijdsblokken. Bestel Tickets voor de Late Rembrandt tentoonstelling.

Kijk voor meer informatie op: https://www.canal.nl/rembrandt-cruise. Een ticket kost € 24,50 (voor volwassenen en kinderen), maar tijdens WinWoensdag op 1 april (geen grapje!) kun je bij ons tickets winnen voor deze geweldige rondvaart.

Dit artikel is geschreven in samenwerking met Canal.

Totaal 2 reacties