jul

Passiescore:

De week van Passievrouwen #31

Door Tamara Schellekens

Deze week was ik grotendeels in Italië in de regio Zuid-Tirol. Het was er schitterend! Deze fotodiary bevat maar 22 foto’s maar ik had er wel 100 kunnen plaatsen, maar dan houd ik niets meer over voor de artikelen.  Deze artikelen over Zuid-Tirol volgen in de komende weken.

Normaal begint het dagboek op maandag, maar op zondag vlogen we naar Venetië met KLM. Ik ben wel al in Toscane, Rome en Napels geweest, maar de streek Zuid-Tirol was onbekend. Veel bergen als achtergrond in het gebied van de Dolomieten.

PN 31-13

We sliepen in het Post Hotel in San Candido. Dit is een viersterren hotel met een mooi binnenzwembad, twee sauna’s en uitgebreide wellness- en beautybehandelingen. De hotelkamer, die ik had, was erg royaal. Ik had zelfs een eigen kamer met twee toiletten. ‘s Avonds dineerden we het in het restaurant en vooraf kregen we allemaal heerlijke amuses. Het waren ruime porties. Meer over de culinaire tradities in Zuid-Tirol beschrijf ik in een ander artikel.

PN 31-12

De volgende ochtend gingen we naar de allermooiste hotspot van deze (pers)reis: Lago di Braies. Alleen al over dit meer kan ik een artikel schrijven. Zo azuurblauw. Een mooie hike rondom het meer duurt ongeveer 60 minuten, prima te doen.

PN 31-15

En ook op de achtergronden die bergen….

PN 31-16

De route ging naar een kasteel. We verbleven twee nachten in Schlöss Hotel Kolb, een kasteel met verschillende soorten kamers die allemaal verwijzen naar twee personen. Ook dit hotel had een uitgebreide wijnkaart met wijnkelders, een goed restaurant, een uitgebreide wellness met binnen- en buitenzwembad, een sauna, stoombad en lekkere relaxruimtes. Omdat het soms een beetje regende, was het aangenaam dat je ook lekker binnen kon zwemmen. Dinsdag brak de zon echt door en genoten we van een prachtig uitzicht. PN 31-5

Het ontbijt in Zuid-Tirol is een goede combinatie van zoet en hartig. In de croissantjes zit vaak een zoetig beleg. Wat ik kon waarderen, is dat in dit hotel (en ook de vorige dag) een sapcentrifuge stond. Iedere ochtend kon ik mijn eigen groentesapje maken met wortel, ananas en meloen. Dit zie je niet vaak in hotels.

PN 31-6

Op naar de volgende hike naar de berghut van Tuffalm. Onderweg kwamen we een koets met paarden tegen.

PN 31-9

Dieren in het wild met een prachtig uitzicht.

PN 31-10

Typische gerechten uit Zuid-Tirol: ik koos zelf voor goulash, de anderen kozen voor Dumplings Tris met Spinätknödel, Käseknödel, Hirtenmaccheroni en Kaiserschmarren.

PN 31-11

Genieten aan de Kalterer See met zalm, grapefruitcrème, komkommer, avocado en mousse. Daarna: concert van Alvaro Soler. De foto’s zijn helaas te donker…

PN 31-3

Woensdag sloten we de persreis af met een ontbijt en lunch. Amazing! Bij Kaltern Dorf kregen we een compleet dienblad met allemaal lekkers. Van croissantjes tot en met vlees, van verse fruit tot belegde boterhammetjes met aardbei, een kleine omelet in een glaasje met groenten, verse kaasjes, een gepocheerd ei met avocado. Het was ook zo énorm leuk opgemaakt. Wel iets te vee, maar een super leuk idee!

PN 31-19

Vervolgens ben ik nog een dag in Venetië geweest en was ik een echte “toerist”. Het San Marcoplein, de gondels…Thuis in Amsterdam is het dan ook wennen. Zo gewoon als je leuke en intensieve dagen hebt gehad. Donderdagavond ben ik wel een gezellig wijntje gaan drinken bij café Barca in de Pijp. Eigenlijk kwam ik erachter dat ik helemaal niet zo goed gegeten had. Als ze ergens tomatensoep op de kaart hebben staan, ben ik altijd geneigd om de tomatensoep te proberen…dit keer met pesto en mochegokaas.

PN 31-21

Na zo veel leuke (vakantie)dagen is het tijd om bij te werken, te schrijven en de administratie te doen. Met een gezond ontbijt. Ik probeer iedere ochtend de dag te beginnen met kwark en fruit en vandaag maakte in de Acai Bowl. Lekker.

PN 31-22

Deze week ga ik aan de slag met het nieuwe groen: aubergine. De postbode bezorgde een compleet pakket aubergines…

PN 31-18

Eens kijken welke recepten we daarmee kunnen maken. Nog een paar dagen thuis en dan naar Bratislava en Wenen. Gelukkig is het nog even (zomer)vakantie. Een hele fijne week gewenst!