12

jul

Casper en Emma 3
In Kids \ Kids, Uitjes

Filmreview: Casper en Emma en de gouden ring, leuk voor in de zomervakantie

Een middagje bioscoopbezoek in de zomervakantie? Ga dan naar Casper en Emma en de gouden ring. Deze film voor het gehele gezin draait vanaf 12 juli 2023 in de bioscoop en is voor alle leeftijden. Casper en Emma zijn al vriendjes vanaf hun vijfde levensjaar en gaan met hun families naar Malta op vakantie. Nu gaan ze naar Malta en ontmoeten daar hun vakantievriendje Pawlu met zijn knuffelvriendje Dolfijn. De knuffels spelen een belangrijke rol in de film. De favoriete knuffel van Emma is mevrouw Konijn (de knuffel van Emma) en Welpje van Casper ontbreekt ook niet. De knuffels kunnen praten en dat is leuk voor de kleine(re) kinderen, die de film bekijken.

Lekker op vakantie

Na de vlucht gaat het al mis want de vader van Casper is zijn koffer kwijt. Zijn blauwe koffer wordt door de verkeerde bus meegenomen. De vader moet meteen nieuwe kleren gaan kopen en helaas zit ook de duikbril van Casper in de koffer, waardoor hij niet kan duiken. Emma vindt een gouden ring in de zee waar de naam Amathea op staat. Ze zijn erg benieuwd naar de oorsprong van de ring en willen de eigenaar terugvinden. Alle kindjes zijn benieuwd waar de gouden ring vandaan komt, want de ring blijkt ook nog een behoorlijke waarde te hebben. Vriendschap staat centraal in deze film. Casper ontmoet een vakantievriendinnetje Agatha en ook Pawlu wordt in de harten gesloten van Casper en Emma.
Casper en Emma 5

Verjaardag

Emma, Casper en Pawlu gaan samen op onderzoek uit. Opa wil zijn verjaardag niet vieren dus dit is een mooie gelegenheid om een dagje weg te gaan en op zoek naar de gouden ring. Ze gaan met de boot naar het restaurant Amathea, ze zoeken een echte archeoloog op, maar niemand kan hen verder helpen. Het blijft tot het laatste moment spannend van wie de gouden ring is. Emma heeft de rechtmatige eigenaar niet kunnen vinden en besluit om de gouden ring terug in de zee te gooien. Maar van wie de ring is en hoe dit afloopt zie je in de fantastische film. Het mysterie wordt toch opgelost. Eind goed, al goed.

Casper en Emma 3

Een echte familiefilm

Casper en Emma en de gouden ring is een leuke film voor jong en oud. Met name kinderen vanaf zes jaar zullen de film goed kunnen volgen en ook echt in spanning zijn van wie de gouden ring is. Kleinere kinderen worden meegenomen in de leuke beelden en luisteren naar de fragmenten van de knuffels. Er zitten geen spannende fragmenten in, dus de film is voor alle leeftijden. De film duurt ongeveer 80 minuten. Echt een film voor het gehele gezin. Kijk via de button in welke bioscoop de film draait. In Nederland in de bioscoop via In the Air Family Entertainment en Just4kids.Casper en Emma 4